Arbetarnas dag - 1:a maj

Arbetarnas dag. Men det är länge sen som jag gick i ett demonstrationståg. Det var jag och min far som nån gång i mitten av 70-talet, gick hela vägen från Landons kiosk i Munksund, fram till Rådhustorget i Piteå. Där hölls tal, undet arbetarröda fanor. Och jag vill minnas att vi hade (tyvärr) borgeligt styre under  Thorbjörn Fälldins ledning den gången. Det var väl detta som gjorde oss så till den grad stridslystna, att vi nog kunnat gå hela vägen mellan Ystad och Haparanda om så hade behövts. Nu idag nöjer jag mig med att enbart titta på, det passar mig bättre, åtminstone om mina fötter och ben får bestämma.

Hade besök av Ante, Jennie och Norah igår. De kom med blommor och kramar till Elisabeth på hennes födelsedag. Senare på kvällen kom Robert och Jannice hit. Vi satt ute vid brasan och åt gott och bara myste. Så det var med andra ord en riktigt lyckad dag och kväll. Daniel skulle bort på middag, så han träffade vi bara som hastigast. Solbritt och Ulla-Mai ringde också för att gratta Bettan på hennes födelsedag. Inte heller att förglömma min syster Gerd, som också var snäll och hörde av sig. Idag fortsätter mysandet. Vädret är helt enkelt underbart. Och det tycker även våra två katter Pelle och Sessan. Även om herr Pelle återigen besvärat sin husse, med att komma hem med ett nytt jaktbyte. En stor svart vattensork. Den låg här utanför imorse, halvt uppäten alldeles vid sidan av bron. USCH!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0