Du kära sol

Idag har min hustru och jag umgåtts en hel del med solen. Ett snabbt ärende till vår stad, har också ingått  på programmet - har köpt sättpotatis - dock inga besvärande köer som igår. En tidig morgonpromenad har vi också hunnit med. Fast det blåste en aning för mycket, annars var allt på topp. En titt förbi min mor har också varit med på min agenda. Hennes TV har trilskats en aning, men just nu är allt frid och fröjd. Min fru har sänt mig på ett specialuppdrag. I detta uppdrag ingår att hämta ut mera garn till de sockor som hon i denna stund tillverkar. Jag har därför väldigt skyndsamt, satt mig framför datorn för att skriva detta inlägg. Nu ska vi se - "Hämta det svarta garnet, och glöm inte nålen som ligger på bordet." Då ska jag repetera: "Jag skall alltså hämta bordet, och glömma nålen.........?" Eller.....jag skall hämta garnet......och.......nålen? Nää,....jag skall hämta.................?"Nåja, jag tar väl ut bordet får vi väl se........kanske att nålen skulle ..........också med, eller.....?" "Ja, nu går jag i alla fall ut, får vi väl se vad som händer."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0