En alltför blöt start på dagen

Bestämde oss för att skippa den dagliga morgonpromenaden. Tog oss en liten sovmorgon istället - kl. 8:05 - men sen kom jag på bättre tankar. Vad var nu det då? Jo, jag skulle gå ut alldeles själv, tyckte jag, medan min hustru återigen föll i djup sömn. Men vad hände då? Jo, då öppnar sig himlens portar på vid gavel. Och där jag stod på bron, påklädd och klar, förstod jag att min hastigt påkommna idé om lite motion helt enkelt regnade bort i takt med det väldiga skyfall som vräkte ner över min omgivning. Så lite smått moloken klädde jag under tystnad av mig. Och nu sitter jag här vid datorskärmen - min vän i nöden - och låter min frustration svämma över. Men hörrni......jag tror bestämt att regnandet har upphört........jo, jag hör alldeles rätt. Molnen hänger fortfarande tunga över lilla Övremarken......men kanhända att jag ändå får mig min promenad i alla fall......eller kanske inte.......? Men förresten, lite regn har väl aldrig skadat någon. Nää, jag tänkte väl det. Okej, nu ska här promeneras, vare sig det är blött eller torrt. Jag bestämmer så - punkt slut!!!!! Ajö!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0