Grattis alla morsor!

Efter en rätt så omfattande motionsrund tidigt i morse - jag och Bettan - tog jag cykeln efter uppäten frukost, och cyklade iväg till min mor. Där dukade vi upp kaffe och fika, på hennes altan. När jag suttit en stund, kom tröttheten och la sig som ett täcke över min kropp. Så jag var tvungen uppbåda all min kraft för att inte somna på cykeln på hemvägen. Jojo, det skulle sett rätt bra ut, om jag upptäckts snarkande på min cykel i full karriär nerför backen i Storfors. Kanhända att färden slutat i första bästa dike. Och där hade jag troligtvis fortsatt mitt sovande. Nåja, nu har jag i alla fall landat lyckligt härhemma. Och även satt upp flaggan som tecken på att denna dag, den 31 maj anno 2009, är alla morsors egen dag. Grattis alla er, och tack för att ni stått ut - och står ut - med era respektive ungar. Ni är all heder värda. Grattis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0