Möte med gammal musikerkollega

-"Roger!" Ropade en mansperson, när jag just klivit ur bilen på parkeringsdäcket inne i stan. Rösten visade sig komma från en gammal vän och kollega, från dansbandsåren. -"Det var länge sen," Sa jag, när jag såg vem det var som ropat på mig. Mannen med den svarta jackan, var ingen mindre än Sune A. vår gitarrist, saxofonist och sångare i dansbandet Rolf Åhmans. -"Hur mår du?" Var den första frågan jag fick. När vi sen avklarat alla artighetsfraser, frågade han mig om jag ville träffas för att spela till sommaren. "Jo, Sune K. ringde mig för ca en månad sen. Han berättade om planerna att träffas, och jag sa att det går väl bra." -"Jag har hört, att det är flera av de gamla banden som ska träffas, för att eventuellt spela ute nånstans." Sa Sune A. och tittade på mig. Jovisst, vore det väl trevligt att åter sammanstråla för att minnas gemensamma minnen. Och få spela de där gamla låtarna en gång till, innan allt är försent. Vi får väl se vad som händer. En sak vet jag, det var hur roligt som helst att träffa Sune A. efter så många år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0