"Regntunga skyar - vartän jag går......."

Regntunga skyar, ja, det var en gammal slagdänga med Gunnar Wiklund. Idag sjunger jag detsamma. Nåja, kanske inte direkt sjunger, utan tänker när jag tittar ut genom vårt köksfönster. Regnet det bara öser ner, var en annan hit men med Siw Malmkvist. Regnet har ännu inte kommit, men det verkar som om det inte är så långt härifrån. Har ätit laxpudding, mycket delikat maträtt som Elisabeth gjort, och fastän jag inte är så förtjust i lax i vanliga fall, så tycker jag att detta faktiskt är en höjdare.

Vädret ja, ett favoritämne som sysselsatt vår mänsklighet i tusentals år. Och som synes fortsätter att göra. Gråmulna dagar är bland det värsta jag vet. Soliga dagar, ja, då är allt precis tvärt om. Men jag får väl gå ut på våran köksbro, ställa mig i "Jussi-Björling-ställning" och utbrista i: "Regntunga skyar, vartän jag går nån sol finns ej mer........"

Jag ställer mig på vår bro, i "Jussi-Björling-ställning" och sjunger ut i:
"Regntunga skyar, vartän jag går, nån sol finns ej mer............"



Kommentarer
Postat av: Lars-Gunnar Åström

Trevligt att du nämner vår store tenor Jussi Björling som var världsberömd. Jag hörde honom sjunga i början under första halvan av 50-talet och blev betagen. Då hörde jag fullt idag är jag döv på båda öronen genom två hjärnhinneinflammationer.



2010-06-21 @ 06:00:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0