Rolf Åhmans - spelplan 1980/81

Började i Rolf Åhmans 1974. Nästan exakt åtta år senare, trettondedagsafton 1982 var det hela över. Sista spelningen var i Harads. Och det var en konstig slags känsla, när jag nästkommande helg inte for iväg på spelning. Det dröjde inte mer än fem månader, innan jag åter igen satt där bakom trummorna fast då i Kjell-Bertils orkester. 1987 "trummade" jag åter ihop de gamla gardet i "Roffes". Fixade spelning hos Folke Sjöberg på "Käcktjärn". Sen så rullade det på nåt år, fast mest på festspelningar, fram till 1991 då vi åter la orkestern i malpåse. Framtiden då? Har inga som helst planer på att återuppta det här med dansmusiken igen. P.g.a den enkla anledningen att jag inte skulle orka. Men visst var det en kul tid de här åren, när vi åkte som ett kringresande teatersällskap runt i Norrland med egen stor orkesterbuss. Det försvinner nog inte ur minnet i första taget, såvida jag inte drabbas av total minnesförlust.

Rolf Åhmans i Kusmarks Folkets Hus 1975. I våra fantasikostymer
såg vi mest ut som en grupp jonglörer inför en uppvisning på
Cirkus Scott. Foto: Håkan Norberg.

-----------------------Spelplaner 1980/81-------------------------------------------

---------------------------------------------------------------------------------------------------

---------------------------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Första spelkvällen med Rolf Åhmans var på "Spiltan" i Boden.

Sista natten med gänget. Edeborg Harads 1982.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0