Värme till kropp och själ

Gick på en tidig morgonpromenad imorse, jag och Elisabeth. Kanske lite längre än vad vi hade planerat. Men det var en skön känsla, när vi sen kom hem. Efter en välbehövlig dusch, åt jag min frukost och kände mig väldigt nöjd och belåten, över att denna promenad blev av. Nåja, vi har varit ganska så på alerten vad gäller motion ett bra tag. Att gå ut i naturen en tidig morgon, när allt är så stilla, ja, det är faktiskt att rekommendera för alla motionärer. Vi upplever just nu, här på vår lilla fläck i det stora universum, en sommarvärme som lockat fram gröna blad på våra björkträd. En liten aning om att sommaren snart, mycket snart, är i antågande.

En annan typ av värme kom oss tillhanda igår, när vårt lilla kära barnbarn var här hos oss. Hennes närvaro skapar också värme, en sån där som även själen mår bra av. Hon är ett litet energiknippe vår lilla Norah. Det är en fröjd att få vara delaktig och närvarande i hennes utveckling, för gissa om det går undan. Hon pekar och pratar - på babyspråk - hon är hela tiden med i det som händer och sker. Det finns inget som undgår hennes skarpa blick. Hon är det käraste som finns, och vi njuter av hennes närhet, varje minut och sekund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0