Dansbandskampen

I mina ögon så vann inte rätt band igårdagskvällens dansbandskamp. Sannex slog i alla fall knock out på mig med sitt rejäla stadiga och taktfasta första nummer. Titanix har i två helger varit något av ett stort utropstecken, men igår blev jag inte lika imponerad. Även om jag definitivt tycker att man hör hemma i finalen den 19 december. Shake från Timrå fick en andra chans i årets upplaga. Men som förra året så fick man inte de nödvändiga publikrösterna, tyvärr. Konditorns, ja, vad säger man om dem då? Duktiga musiker, men det var nåt som fattades. Och det tyckte även det svenska folket. Torgny Melins är kanske ungefär det Larz-Kristerz var förra året. Lite oslipat framförde man ABBA-låten "I do, I do, Ido", fast med svensk text. Töntigt? Ja, nära på. Även om jag kan hålla med om att "Melinsgubbsen" har den där glimten i ögonvrån, och att man älskas av sin publik, så var det helt fel att man gick vidare. Mitt vinnarband hette Sannex! Och det var en ren skandal att man inte fick chans att visa upp sitt kunnande nästkommande helg. 

Torgny Melins borde fått avsluta sin dansbandsresa igår. Det var nära
nog en aning "töntstämpel" på deras framförande.


Titanix var ett utropstecken i förra veckans tävling. Men inte igår.
Men platsar ändå i finalen den 19 december.


De stora vinnarna igår var Sannex. Tyvärr tyckte inte svenska folket
detsamma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0