Norrländers - Ö-vik

För ett par dagar sedan fick jag påhälsning via min blogg, av musikanten Douglas Söderlind från Örnsköldsvik. Är överförtjust när jag får såna hälsningar. Vi känner inte varandra, men vi har det gemensamma att vi båda har/är dansbandsmusiker. Douglas har under en följd av år spelat med Norrländers från Ö-vik. Ja, jag tror t.o.m. att bandet spelade på heltid i flertalet år. Och man var ofta i Piteåtrakten på diverse engagemang. Douglas har - tror jag - ett förflutet i Goldfingers, ett band som fanns på det gamla goa sextiotalet. Och som av en ren händelse råkade jag ha ett litet urklipp av orkestern, hämtat ur Piteå Tidningen av årgång 1967. Så varsågoda - här följer alltså en bild med tillhörande text, av GOLDFINGERS samt också ett reklamfoto  av orkestern NORRLÄNDERS där Douglas också medverkade.




.....................................................


Douglas Söderlind syns i främre raden till vänster.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0