Ambulans av årsmodell 1957

Inte så långt från mitt föräldrahem bodde taxiägaren Göran Berglund med fru Gurli. I november 1957 presenterades i Piteå Tidningen Görans ombyggda Peugot 203, som han fått tillstånd att bedriva ambulanstrafik med. Jag minns detta fordon från min barndom, och den gjorde tydligen ett sådant starkt intryck på mig och min kompis Per, att vi beslutade på stående fot att det var ambulansförare vi båda skulle bli den dagen det var dags att ta steget ut i den stora världen. Vad beträffar Per, så höll han sitt löfte, han blev faktiskt ambulansförare ett tag. Vad mig anbelangar så blev det inte riktigt så. Även om jag genom mitt jobb ibland fick ratta en ombyggd gammal f.d. ambulans.....men det var inte kanske samma sak?


Piteå Tidningen den 18 november 1957.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0