Däckbyte

Idag så var det dags - för det obligatoriska däckbytet. Bortskämd som jag är, så behöver jag bara parkera bilen i Roberts stora garage, ja, sedan så gör han liksom grovjobbet. Nåja, litegrann så hjälper jag väl till i alla fall. Bilen är alltså rustad för det som komma skall. Ute viner höststormarna kring knuten, och det känns faktiskt ganska skönt att äntligen komma in i stugvärmen. Vad som just nu fattas, är lite mat i magen, sen är allt perfekt.

Yngste sonen - Daniel - var med sin lastbil i Murjek i morse. Och däruppe var det snökaos, bilar som kört i diket, bärgningsbilar och allt som hör till när snön kommer i alltför stora mängder. Detta gjorde att han var ca fyra timmar försenad på sin färdrutt. Tänk så skönt det är med sommar - kanske att jag gör slag i saken och emigrerar till Australien, och öppnar en kängurufarm? Fast jag vet inte om Bettan vill åka med? Nåja, jag måste ta mig en funderare; Australien eller inte?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0