Ditt o Datt i Piteå Tidningen

I dagens nummer av Piteå Tidningen finns på "Ditt o Datt" sidan en artikel om kronojägaren Ludvig Englund som jag skrivit. Tyvärr har ett namn i Ludvigs barnaskara ramlat bort. I Ludvigs första gifte fanns även yngste dottern Agda Fredrika (1907-1997) hennes måg, Folke Johansson, ringde ikväll för att göra mig uppmärksam på detta. Beklagligt är min första reaktion. Under den intervju som jag gjorde med Agda Fredrikas halvsyster Greta Westin förra hösten, berättade hon för mig - under en timmes tid i telefon - historier angående kronojägaren Englunds liv och leverne. Där fick jag också uppgifterna om de Englundska barnen. Tyvärr så kom alltså dottern Agda Fredrika bort - vilket jag som sagt djupt beklagar.


Del 1 av historien om kronojägaren Ludvig Englund,
publicerades idag. Tyvärr så ramlade dottern Agda Fredrikas
namn bort. Hon var född 1907 och avled 1997.


Kommentarer
Postat av: Ilone

Grattis till din fina artikel i dagens P-T.



Tyvärr är det ofta som det blir fel i texterna på Ditt o Datt-sidan, rubriker som blir något annat, namn felstavade osv. Man blir både ledsen och arg och tappat lusten att skriva.

Mvh Ilone



2009-10-05 @ 22:30:39
URL: http://vintersaga.wordpress.com
Postat av: Roger

Tack Ilone för dina fina ord. Jo, jag har mig väl själv att skylla till en del. Jag var övertygad om att damen i fråga hade klart för sig när hon berättade för mig om sin far och sina syskon. I efterhand förstår jag att hon glömde berätta vissa delar och detaljer. Så i detta fall kan jag nog inte skylla på PT. Hälsn. Roger.

2009-10-05 @ 22:41:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0