"Har du gjort bort dig nu igen, Skara-Bert?"


-"Inför diktatur i Sverige. En demokratisk vald person som
går att avsätta!". Ja, tänk nu har det ånyo hoppat en massa
grodor ur munnen på f.d. Ny Demokrati politikern Bert "Mariann"
Karlsson från Skara. Och det är inte vilka grodor som helst.
Karl´n åberopar diktatur, ett samhällsskick som genom år-
tusenden skickat oskyldiga människor direkt in i döden. Hitler,
Pinochet, Mussolini, Franco, Stalin, Lenin, Papa Doc, Castro,
Ceausescu, Amin, Mugabe - är det kanhända dina förebilder
"Skara-Bert?". Är det din uppriktiga mening? Eller kanske du
kan skylla på att du blivit felciterad? Hur som helst så tittade
jag på 5:an häromkvällen. Där du medverkade i programmet
"Roast" från Berns. Så många plumpa "underlivsskämt" som
du hasplade ur dig, har jag aldrig hört tidigare. Är det månne
den nivå du representerar, kan jag kanske förstå dina tvivel-
aktiga åsikter i allmänhet. Usch Bert - Usch!


Kommentarer
Postat av: valle

Min kommentar gäller bara roast-programmet. När det gäller diktaturen håller jag med dig fullständigt.



Men detta skulle vara Sveriges 5 eller 6 bästa humorister. De hade framför sig ett dukat bord. Det finns ju hur mycket som helst om Bert att göra sig lustig över. Hans pengahunger, riksdagskarriär, konkurser, agerande i nöjesbranschen osv. Och vad hade de att komma med? Bara hur ful han är. Jag måste säga att enligt min mening sopade han golvet med dem allihop i sin avslutande kommentar - även om han var plump. Och även publiken reagerade ju. Den enda ovationerna som kom spontant från publiken var efter hans avslutande inlägg. Jag måste säga att Roast med de här "toppfigurerna" var ju flera klasser sämre än Grillat i SvT, som också var katastrofalt dåligt.

2009-10-16 @ 17:51:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0