Lördagskväll

Har "gjort stan" idag - fast inte kanske direkt som vi brukar. Två affärer sen var det nog. Bettan har bakat nu under eftermiddan medan jag har skött om dammsugaren - jodå, jag har körkort på den om nu någon undrar, fick det redan 1970. Städning en lördagseftermiddag? Av den enkla anledningen att i torsdags, gick det inget vidare eftersom jag inte kände mig bra. Idag ser hälsotillståndet något bättre ut - men fortfarande inte till 100%. Envis influensa, har inte varit så här "golvad" på flera år. Och sedan när man börjat bli bättre, då kommer väl nästa prövning? Har beslutat att vi båda ska vaccinera oss, utifall att. Nog med klagandet - nu hör jag från köket att Bettan kokar kvällskaffe. Eftersom min hustru inte är lika förtjust i fikabröd som undertecknad, blir det väl jag som allena får njuta av en sådan där go´bulle? Blir kanhända lite svårt att välja vilken go´bulle jag ska ta? Blir det strösselkaka? Vetebullar? Eller kanske den som Jannice kom med häromdagen? Vilken beslutsångest jag fick. Nåja, jag tar väl en ur högen! Go´kväll på er alla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0