-"Hallå Fuglesang.....Hortlax calling!"

Hörde att det kan bli problem med landningen inatt, p.g.a. en massa otäckt oväder därborta i staterna. Men.....jag har ett förslag. Härhemma på tomten så finns ett litet potatisland - har faktiskt tagit upp lite knölar idag - jo, om nu NASA tillåter, så är ni välkomna att landa erat rymdskepp i vårt potatisland. Men en sak bara.....landa för guds skull inte till höger, där finns oupplockad potatis ännu kvar. Så hör nu.......ni landar litegrann till vänster om knölarna. Jag kommer naturligtvis att vara er behjälplig vid landningen. (Jag ställer väckarklockan på 23:45) om det är okej för er? När ni då passerat kyrktornet i Hortlax kyrka, så är det ca 3 kilometer till nedslagsplatsen. Om ni då tittar neråt - ja, vars ska man annars se?) så ser ni en gubbe med en ficklampa (det är jag) sen så följer ni bara mina "vinkningar". Så ses vi? Jo, jag bjuder naturligtvis på kaffe med dopp till hela besättningen efteråt. Men bra - då ses vi inatt ......eller?

Jo du Fuglesang! Landa gärna i mitt potatisland. Men akta potatisen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0