Anna Anka/Kajsa Anka?

När jag första gången hörde namnet Anna Anka nämnas, slog mig tanken -"Aha! det måste vara Kajsa Ankas lillasyster!". Men ack vad jag bedrog mig. Det visade sig vara sångarlegenden Paul Ankas fru, född i Skåneland i gamla hederliga Svedala. Sedan när jag gjort ytterligare efterforskningar, fick jag se att hon medverkar i en TV-serie, "Hollywoodfruar". Efter en snabb koll på Aftonbladets hemsida, fick jag också se en liten filmsnutt, med den här människan. Och det....ja, det gav mig faktiskt en smula besk smak i min mun. Vem hittar på sånt här elände? Jag menar TV-producenter och andra inblandade. Är detta underhållning? Svar Nej! Då sitter jag hellre, en hel kväll och lyssnar på gamla upptagningar av när Snoddas sjöng "Flottarkärlek", från tidigt 50-tal. Heller varför inte alla 19 långfilmer med Åsa-Nisse och Klabbarparn, med Eulalia och Kristin. Detta är mer underhållning än det här skräpet. Och jag tror nästan, vid närmare eftertanke, att Anna Anka faktiskt är Kajsas okända syster?


Kajsa Anka har fått en syster........?


Anna Anka......nybliven medborgare i staden
Ankeborg.


Kommentarer
Postat av: Nonne

Hej Roger! Såg en liten del av avsnittet i måndags.Och jag håller med dig.Jag kan erkänna att jag skrattade,men inte för att det var underhållande. Utan snarare för att det var just motsatsen.Och ganska "pinsamt".Vid det här laget borde man ju egentligen sluta förvånas, med tanke på alla dokusåpor och "onödigt vetande"som sänds på TV. Tur att vi kan välja vad vi vill se-ändå./Nonne=)

2009-09-17 @ 23:34:17
Postat av: Roger

Som sagt - hon är Kajsa Ankas okända syster!

2009-09-18 @ 10:20:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0