Dansbandet SÄWES

Vi spelade rätt så mycket i Sunderbylogen - nuvarande Danspalatset - under de gyllene åren. Bert Sandberg hette den nöjesarrangör som först hade hand om stället. Senare kom Håkan Wiklund in i bilden, och döpte raskt om logen till "HåWeT". Håkan som hade ett förflutet som proffessionell musiker (dragspelare) i Stockholm, hade flyttat till Luleå, och där öppnat "Forum", som idag är omdöpt till "Ebeneser". Håkan var även arrangör på den s.k. "Spiltan" på Torpgärdans travrestaurang i Boden. Under sommarhalvåret, hade Håkan och hans fru, hand om campingen i "Rimjokk", i närheten av Voullerim. Där spelade vi också ganska så mycket, i mitt fall både med Rolf Åhmans och Kjell-Bertils. En lördagskväll på HåWeT någon gång i slutet av 1979-början på-80, spelade vi som vanligt upp till dans. Det var då som Håkan kom fram till mig och sa: -Säwes spelade här förra lördan. Deras trummis blev sjuk, så jag kom att tänka på dig. Jag visste att du var spelledig, så jag sa till killarna i bandet, jag ringer Roger! Men trummisen kvicknade så småningom till, så det blev inget inhopp i Säwes. Tyvärr! Men som jag tidigare sagt i ett annat inlägg - nära skjuter aldrig någon hare.


Det blev inget "trumvick" i Säwes, tyvärr.



Kommentarer
Postat av: Erik

Ni måste väl ändå veta att platsen heter Langnäsån och campingen var det namn ni nämnde "Rimjokks Camping" - inte platsen

2011-06-29 @ 17:04:44
Postat av: Roger

????????

Tyvärr vet jag inte vad du menar????????



Roger.

2011-06-29 @ 17:35:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0