Grattis Robert!

Kära kusin, välkommen in i "femtio-klubben". Jag har själv varit medlem sedan hösten 2007, och går snart in på mitt femtioandra. Suck! Men kära kusin, det är inget att vara rädd för, även om vemodet ibland kommer krypande, och man blir införstådd med åldrandets problem. Nää, skämt åsido Robban! Vi står ju på "livets middagshöjd" eller hur man nu säger? Förhoppningsvis så har du liksom jag, barnasinnet kvar. Det är ju inte så länge sedan, som vi åkte i din mor och fars Simca, till våran morfars gamla hus i Blåsmark. Och minns du Robban, så kul vi hade när vi vareviga gång gav oss den på att utforska den där spökvindan? Ja, vi har många roliga gemensamma minnen du och jag. Hoppas att du får en fin födelsedag, när du med dina nära och kära åker till Paris. Ha det så gott - kusin vitamin! / Roger.


Robert Nilsson. Kära kusin vitamin - ha en bra födelsedag. Och
om du nån gång faller i någon slags "åldersnoja", ring mig, så kan
din äldre kusin - undertecknad - hjälpa dig att reda ut begreppen.
Foto: Roger Lindqvist.

Roger och Robert. Ja, det var då det. En gång när vi båda var små,
och det bästa i livet var ett glas hallonsaft och mammas nybakade
bullar. Samt en cowboyhatt med tillhörande pistolhölster, och så lekte
vi indianer och cowboys. Minns du Robban?
Foto: Sune Nilsson.


Kommentarer
Postat av: Åsa

Hej Roger!

Fint kort på Dig och Robert, glada pojkar med bus i blicken! Grattis på Era födseldagar!



Hälsningar Åsa

P S Lillsyrran hälsar också!

2009-09-03 @ 19:47:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0