Korv o potatis eller kängurusvans?

Såja, nu är maten uppäten och det roliga är slut. Korv och potatis - vanlig svensk husmanskost när den är som allra bäst. Låter det tråkigt? Nä, absolut inte. Med korv och potatis kan man komma långt här i livet. Jag och Elisabeth brukar intresserat följa vissa matlagningsprogram i teve rutan. Eftersom Bettan är väldigt matintresserad, så har jag liksom "hängt med". En del av de tillagade läckerheterna, är att jämföra med riktiga konstverk. Och mat är väl konst eller hur? En världsberömd kock och TV-stjärna inom matkonsten - Keith Floyd - avled häromveckan efter en brakmiddag. Snacka om att dö på sin post. Vi brukade följa Floyds "härjningar" i rutan, och jag minns speciellt en gång, när Floyd gästade Australien och han skulle laga mat på inhemskt sätt. Vad gjorde karl´n? Jo, han tog fram sina berömda grytor, hällde upp lite vin, och lagade till en rätt på - KÄNGURUSVANS! Där går gränsen för min del. Inga kängurusvansar i våra grytor, ånej, korv och potatis ska det va´.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0