Ludwig Vistalite Drums


Reklambroschyr om Ludwig Vistalite från 1975. Köpte mina trummor
1973 på RAMUS i Piteå. Prislappen var då 6.000 kronor. Sålde dom
1980 (tyvärr).


Trummorna fanns givetvis att få i olika färger - som syns på den här
bilden. Hämtat ur samma broschyr som ovan.


En bild från den turné jag gjorde sommaren 1974 i Östtyskland, med
storbandet "Piteå Havsband". De trummor jag spelar på här tillhörde
musikskolan. Mina privata "vilade" därhemma.


Genom årens lopp har jag avverkat flera par trummor. På den
nedersta bilden, från 1980, spelar jag på mina då nyinköpta TAMA
trummor. Inköpta hos Melker Öhman på "Tangenten" i Piteå.


Idag heter trummorna åter - LUDWIG - tillverkningsår: 1972.
Kom i min ägo 1974.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0