Surströmming? Nej tack!

-"Får det lov att vara en liten sur.....ja, mycket sur strömming - herr Lindqvist?" -"Nää! faktiskt inte!".
Jag vet inte hur mång gånger som folk undrat varför jag inte äter denna delikatess. Om man nu kan kalla denna sura fisk för delikatess? Jag har sannerligen gjort ett och annat försök genom åren......men, näää! Jag har försökt, tro mig, men hela min kropp signalerar att detta ska du inte ha. Så när andra sitter med stor och glupsk "surströmmingsaptit", då brottas jag istället med några stackars små sillar på min tallrik. Har nyss suttit till bords med Bettan, Robert och Jannice. Vad tror ni att dom åt? Jo, surströmming! Men man är väl inte sämre än att man kan sitta med i alla fall. Det finns ju vissa som inte ens kan vistas i samma rum, p.g.a. doften. Men så extrem är jag inte. Vid nästa års 1:a maj demnostration, kommer jag att medverka med ett plakat med detta angelägna budskap: "FRAM FÖR ETT SURSTRÖMMINGSFRITT SAMHÄLLE - ÄT SILL!"




Kommentarer
Postat av: Rondine

Nej, men Roger...

Det trodde jag verkligen inte om dig!

Surströmming, som är så gott.

T.o.m mina familjemedlemmar, Stockholmsfödda bägge två, äter denna delikatess!

Om än tonåringen, lite mer sparsamt, än pappan.

Kul, att du hälsade på i min blogg.

Konstig huskur, du skrev om.

Smör i kaffe, har jag aldrig hört talas om.

Vad skulle det hjälpa emot? Tröghet i magen?

Jag kan dock föreställa mig smaken lite.

Har du ätit torrkött i kaffe?

Köttet mjuknar och blir gott, men det blir en fetthinna på kaffet som inte blir så smakligt och salt dessutom.

2009-09-09 @ 20:27:19
URL: http://rondine.blogg.se/
Postat av: Roger

Smör i kokhett kaffe, skulle motverka och i viss mån lindra förkylning och lena en skrövlig hals. Det där med torrkött i kaffet, du får ursäkta men det verkar inte vara nån höjdare. MVH Roger.

2009-09-09 @ 21:57:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0