Legenden INGMAR NORDSTRÖM

Ordet legend kommer jag osökt att tänka på när jag hör namnet Ingmar Nordström. I nära fyrtio år var han orkesterledare för ett av Sveriges populäraste dansband. Proffessionalism och stil, är också något som starkt förknippas med den idag nära åttioårige saxofonisten från Växjö. Ingmar "tutar" forfarande på sin gyllene sax. Och vi är många som hoppas och ber om att han skall få fortsätta än i många år att roa sin publik.


INGMAR NORDSTRÖM.
















Några ur raden av den digra skivproduktion som Ingmar Nordströms
levererat till sin publik genom åren. Naturligtvis finns det mycket,
mycket mer......


Kommentarer
Postat av: Douglas Söderlind

Ja du Roger! Som du kanske förstår är Ingmar Nordström en av mina idoler.Jag tror att jag har alla hans plattor.Duktig saxofonist med en fin ton i instrumentet.

2010-04-22 @ 08:20:52
Postat av: Douglas Söderlind

Hej Roger! Som du kanske förstår är Ingmar Nordström en av mina idoler.Jag tror jag har alla hans plattor.Duktig musikant med en fin ton i saxofonen.Hade nöjet att träffa honom flera gånger när vi spelade i Växjö.

2010-04-22 @ 08:30:09
Postat av: Roger

Ingmar Nordström, en man med stil och som ger ett kolossalt proffsigt intryck. Som du säger, Douglas, han har en ren och fin ton i sin sax, helt enkelt njutbar att lyssna till.

/Roger.

2010-04-22 @ 10:32:25
Postat av: Björn Jakobsson

Ja, jag har sagt det tidigare och säger det igen - Ingmar Nordströms var Sveriges bästa dansband - jag var redan tidigt i livet en beundrare och är det än idag ... söker fortfarande efter den allra första EP-skivan med "Nu tar vi det lugnt" - en helig Graal i Ingmar Nordströms-samlingen.

2010-04-24 @ 10:53:37
URL: http://bjornsblaablogg.blogspot.com
Postat av: Roger

Hej Björn! Apropå låten "Nu tar vi det lugnt", vill jag minnas att den spelades som signatur till radioprogrammet "För sjukskrivna" som sändes från Malmö med Arne Ericsson som programledare.

/Roger.

2010-04-24 @ 12:11:58
Postat av: Björn Jakobsson

Ja, den spelade flitigt i radio under 60-talet men det är lite före min tid för att jag ska minnas den. Skivan som inspelningen hämtades från är dock förbannat sällsynt.

2011-01-07 @ 13:40:49
URL: http://beji.webb.se
Postat av: Björn Jakobsson

... men som jag nämnt i en annan kommentar här: NU har jag fått tag på den :D

2011-03-09 @ 21:10:32
URL: http://beji.webb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0