Njutbart!

Livet känns skönt i allra högsta grad. När jag tittar på tempmätaren, visar den 12 mycket varma grader. Hustrun ville ut på promenad, så det blir väl en sådan vad det lider. Jag är ingen expert på fåglar, men jag undrar ändå om inte vi redan nu har fått besök av några flyttfåglar? Det är en skön "vårkonsert" av olika fågelläten, som i alla falll hälsar oss en riktigt välkomna till en ny dag. Våren bjuder ju på en del go´saker, i form av en fantastisk föreställning, när naturen sakta håller på att vakna upp ur sin vintersömn. Det är en lisa för själen att vistas ute i skog och mark. Ibland brukar jag tidiga sommarmorgnar ta min cykel och åka ut till ett ställe inte långt från oss som heter Tingsholmen. Det är en liten udde som sticker ut i Piteälven. Där finns även möjlighet att grilla och bara må gott. Tingsholmen var ett ofta välbesökt ställe under min barndom. Vi brukade tälta där som barn, och bara trivas därute, omgiven av den trolska naturen.

Ha en bra dag alla ni därute! Hoppas att ni också njuter av det som komma skall, d.v.s. den svenska sommaren. Förhoppningsvis med en del värme, lata sköna dagar vid grillhörnan, eller på en solig badstrand, kanske i sällskap med nära och kära och goda vänner (och lite musik, förstås). Alltså - må väl!

/Roger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0