Sommarminnen


Ljuset är min bästa vän, en ledstjärna i mörka nätter. Och glädjen
är i det närmaste obeskrivbar varje år, när våren behagar komma.
Våren, en slags förrätt till vad som komma skall. Huvudrätten, d.v.s.
sommaren är höjdpunkten varje år.


En varm sommarkväll förra sommaren, åkte vi till grannbyn Blåsmark.
Och precis bredvid landsvägen gick alla dessa vackra hästar på sitt
sommarbete. "Hästarnas dal", kallade jag denna bild som fanns på
min blogg i juli 2009.


"Jag har vandrat på mina barndoms nötta stigar. Jag har fyllt mina
lungor med de välbekanta dofterna. Jag har glatts över ljudet av
råmande kossor i prunkande sommarhagar, under en blå himmel.
Och långt borta i fjärran, har jag sett de blånande bergen, sträcka
sin topp så majestätiskt upp mot den gassande gula solen. Dessa
upplevelser är av himmelsk art, och en förmögenhet som inte kan
bytas bort för pengar".

Roger Lindqvist.

/Ja, du kära efterlängtade sommar, tur att du snart är här. Jag väntar
med öppna armar.
------------------------------------------------------------------------------------------------
Samtliga bilder fanns på min blogg i juli månad 2009.
Foto o text: Roger Lindqvist.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0