"Mera Helge Skoog åt det svenska folket!"

TV:n tycks översållas av olika matprogram. Ja, det finns så många så det skulle ta mig flera minuter att räkna upp dem alla. Mitt i högen av program, finns det ett som sticker ut lite extra; "Halv åtta hos mig". En ganska så traditionell form att presentera mat för den breda allmänheten, kan tyckas, om det inte vore för den underbara berättaren Helge Skoog. Hans medverkan "gör" helt enkelt programmet. Helge är helt enkelt nästan hela behållningen. Helge Skoog är ju ingen ny bekantskap, redan i det tidiga 1970-talet förekom han på teaterscenen, samt även då och då i TV-rutan. Han spelade privatdektektiven Ture Sventon, i SVT:s julkalender 1989. Han har även synts flitigt i "Parlamentet" i TV 4. Startar härmed ett upprop, med följande paroll: "Mera Helge Skoog åt det svenska folket!"


Matprogrammet "Halv åtta hos mig" vore väl ett program likt alla
andra, om det inte vore för.......


.....den underbart repliksnabbe skådisen Helge Skoog. Hans sätt att
berätta höjer därmed kvalitén på programmet ifråga.


Bilder från: www.bloggstureplan.se  /  www.aftonbladet.se
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Kommentarer
Postat av: Douglas Söderlind

Hej Roger!Helge har också min humor.En kopp kaffe sen är klockan halv åtta(hos mej)

2010-04-20 @ 19:14:49
Postat av: Roger

Helge är en skön lirare! En frisk fläkt i allra högsta grad.

/Roger.

2010-04-20 @ 19:22:44
Postat av: solbritt

Ja, jag gillar också halv 8 hos mig och Helge men även att få titta in hos folk hur dom bor, inte minst inredningen, möblerna och porslinet o.s.v.

2010-04-21 @ 18:58:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0