- EPILOG -

Jag tar hand om dina efterlämnade saker
Ditt gamla fotoalbum med bilder från förr,
får mig att både le
och känna stänk av dysterhet
Genom mina händer så passerar
ditt liv revy
I sida efter sida, så berättas
historien om dig

Gulnade gamla foton får plötsligt liv
där jag sitter djupt försjunken
och tittar
Kanske för att du var en så levande person
i livet
På den allra sista sidan visas ett foto
av en äldre man i kritvitt hår
Framtiden finns inte längre
historien om dig närmar sig så sakta
sitt absoluta slut
Slutet på ett liv, där du hade huvudrollen


Roger Lindqvist.

Kommentarer
Postat av: Gruvmor i Stråssa

Det var en mycket vacker dikt!

2012-04-12 @ 02:52:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0