"En kaffe, och en blåbärsbulle, tack!"

Vad vore sommaren utan blåbärsbullar? Svar: ingenting! Alldeles strax stundar en sådan där händelse som faktiskt betyder väldigt mycket. Det är inte så mycket att orda om, egentligen. Står jag i färd att bestiga Mount Everest? Ska jag åka jorden runt på min gamla sparkstötting? Har jag vunnit  sju trilijarder kronor, på Bingolotto? Har min gamla blåa Volvo ännu en gång klarat besiktningen? Har jag fått anbud att spela på en välkänd jazzklubb i New York? Ska jag spela med Rolling Stones, på deras kommande världsturné eftersom Charlie Watts har ont i sin stortå? Skall jag efterträda Anders Lundin som allsångsledare på Skansen? Svar: Nej, nej, nej, nej, nej, och åter ett rungande NEJ!

Vad är det då som jag är i stånd att göra? Svar: Jag skall dricka en kopp kaffe, med en smarrig blåbärsbulle till! Nu var det sagt! God eftermiddag på er alla. Hoppas att även ni där ute någon gång i sommar, får känna hur ljuvligt det är med blåbärsbullar.

Tack och hej, leverpastej!
/Roger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0