En resa i tiden: 1968 - 2010....


Det var den där julaftonen hos Elly och Sune 1968. Hela släkten var
församlad; Maj-Gerd, John, Gerd, Henning, Roger, Robert, Malin, Gösta,
Lars-Erik, Kent, Sanfrid, Elly, Sune, Lennart, Elsy, Gun och Stig. Min mors
syster Linnéas familj var om jag minns rätt inte närvarande denna gång.
På bilden ovan, syns min mor och syster i köket hos värdfolket Sune och
Elly på Krangatan i Piteå....


För snart 42 år sedan stod hon här, min syster Gerd. Av den försam-
lade skaran som fanns mitt ibland oss den glada julaftonskvällen 1968,
är många borta idag. Sanfrid, John, Gösta, Sune, Lennart - även min
moster Linnéa och hennes man Olle. Ja, tänk om vi kunde resa bakåt i
tiden och återigen kunna samlas med alla de nära och kära.....
---------------------------------------------------------------------------------
Tidsmaskinsfotograf: Roger Lindqvist.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0