Jobbarkompisen Göte har avlidit


Idag fick jag nyheten om att min f.d. arbetskamrat Göte Asplund av-
lidit. Vi kom att arbeta tillsammans i 13 år på Transportcentralen /
vaktmästeriet på Furunäsets Sjukhus. Göte ägde en ödmjuk och varm
personlighet. Det var därför man trivdes i hans sällskap. Om jag minns
rätt så började Göte sin anställning 1956/57. Året 1990 gick han i pens-
ion. På fritiden byggde han bl. a. garage till hugade köpare. Sista gång-
en vi möttes var på en matvaruaffär i Piteå. Det blev ett litet samtal om
vår forna arbetsplats. Nu är Göte borta, men jag skall alltid minnas hon-
om som den otroligt fina arbetskamrat han var. På bilden härovan, ses
Göte sittande till vänster, till höger om honom också  en arbetskamrat,
Olle Lindgren.
---------------------------
/Roger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0