Nödlandning vid Lugnet i Storfors - 1958


TVÅ FLYGPLAN av typen Piper Cub landade på måndagen på gärdena
vid Lugnet i Storfors. De var två s.k. besprutningsplan, av vilken den
ena fått fel på tanken och tvingades ned för att få skadan avklarad.
-----------------------------------------------------------------
Piteå Tidningen den 22 juli 1958.

(Lugnet, ligger ett stenkast från mitt föräldrahem. Och jag antar att om
jag haft åldern inne, så hade nog även jag rusat dit för att som pojkarna
på bilden lite nyfiket kika på de spännande planen. Men lille Roger, var
endast 10 månader när detta hände. Så troligen låg han i den vitmålade
vaggan hemma i köket och åt sin vällingsflaska).



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0