Onsdag eller torsdag?

Vaknade upp i morse med den förvissningen att det var onsdag. Men ack vad jag bedrog mig. Inte förrän jag hälsade på hos min mamma, och damen från hemtjänsten sa att det var torsdag, då först förstod jag. Men snälla nån, vad hände med den där dagen igår då? Den som egentligen skulle ha varit tisdag? (i mina ögon alltså). Nu är jag i alla fall på det klara med att det är torsdag och absolut inget annat! Alltså är det fredag i morgon? Men om  det inte är fredag i morgon, utan torsdag, då är det ju ändå onsdag idag, heller hur? Alltså har jag nästan rätt? Och om nu min tanke är rätt, så verkar det precis som om en veckodag plötsligen har försvunnit.
Härmed slutar jag min utredning om vilken veckodag det är. Jag bestämmer helt enkelt att det är torsdag idag, för i morgon (om det är fredag) ska vi på kalas hos Norah.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0