Söndag

Ack denna regniga söndag! Fast just i skrivande stund så har vi välsignats med ett uppehåll. Trots det mulna trista vädret, så visar temperaturmätaren hela plus tjugo varma grader. Åskan har också hälsat på. Trots att den gav ifrån sig ett väldans oljud så drog den bort ganska så snabbt. Elisabeth har dagen till ära gjort en superb skinkstek med potatis och grönsaker till. Efter detta blir det en äppelpaj, som hon just precis nu håller på att tillverka i köket. För den som nu tror att jag bara sitter och inget gör, vill jag bara få be att påpeka att undertecknad, dvs jag, har just diskat en jättedisk som hette duga! Så det så! Rätt skall vara rätt. Och det blir nog också jag som om en stund skall koka världens underbaraste kaffe. Nu ropar min kära hustru på assistans. Så ni ser att jag är snudd på oumbärlig? Ha en bra söndag, och var rädda om er - alla ni därute!
/Roger.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0