Undrar om Obama dammsuger i Vita Huset?

Dammsugning, skurning, dammtorkning......puh! Ja, det har stått på vår agenda idag. Lika bra att passa på, när vädret inte visat sig från sin allra bästa sida. Katten Pelle var in, men vände i hallen, han tyckte nog att det såg för jobbigt ut kan tänka. Om jag inte blivit född till människa, skulle jag nog blivit katt istället. Tänk dessa lata sköna timmar i sin favoritvrå. Men, när jag tänker efter så kanske det inte varit så lyckat. Jag menar det där med råttjakter nattetid, och möjligen också att bli förd till veterinären mot sin vilja för att kastreras. Jo, när jag nu tänker efter så  trivs jag nog bäst som den jag är. Fast sådana här kulna dagar när man står med dammsugarslangen i sin hand så önskar man att man exempelvis vore president i USA, (undrar om Obama dammsuger i Vita Huset?) eller Bill Gates, (undrar om Bill brukar dammtorka?) eller Nelson Mandela, (undrar om Nelson brukar gå ut med matavfallet i sin bruna tunna?) eller Jerry Williams, (undrar om Jerka skurar toan därhemma?), dessa frågor lär nog aldrig få sitt svar. Det är nog lika bra att vara nöjd med det som är? Jo, så sant som det är sagt!
Ajö!


BARACK OBAMA - handen på hjärtat, har ni också
städdagar därhemma i ert vitmålade hus? Damm-
suger du som jag gör? Eller sitter du mest i ditt ovala
rum och petar naglarna?
I bakgrunden syns Capitolium, säte för USA:s regering.
---------------------------------------------------------------

Kommentarer
Postat av: Britt Dakhli

2011-09-22 @ 10:21:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0