Dan Ekborg minns sin pappa...

-"Ni skall inte tro att ni är nåt!", pappa Lars Ekborgs hårda ord till sonen Dan och hans syskon.
-"Jag har gått i terapi för att få reda på vem jag är!", Dan Ekborg om sin identitetskris i tonåren.
-"Innan vi gick till skolan fick vi ibland ingen frukost för att inte störa när pappa låg och sov.
-"Jag fick heller inte komma hem direkt från skolan, pappa kunde bli störd när han låg och vilade.
-"Innan pappa kom hem från teatern på kvällarna måste vi barn gå och lägga oss, så att inte pappa blev störd!"
-"En dag sa mina mamma, att vi skulle gå till lasarettet för att hälsa på pappa. Det kanske är sista gången vi ser honom, sa mamma Lola Ekborg.
-"I sängen satt en främmande gubbe på cirka 30 kilo, med fläckar över hela kroppen, det var min far. Jag kände inte igen honom. Jag önskar att jag blivit besparad allt det här, Dan Ekborg om sin pappas sista tid i livet.
-"En dag kom mamma Lola och la sig i min säng. Hon tittade på mig och sa: "Pappa är död nu!".
-"Pappa var död. Vi hade absolut ingenting kvar, inga pengar, ingenting. Det gick så långt att mamma var tvungen ta en intensivkurs i fotvård för att få ett arbete så hon kunde försörja oss. Själv blev jag placerad hos en bonde, långt hemifrån. Pappa Lars efterlämnade ingen försäkring heller så....."

Skådespelaren Dan Ekborgs egna ord om sin ibland rätt så traumatiska barndom. Allt detta öppenhjärtliga bjöd han sina gäster och TV-publiken hämtat ur sina mest privata gömmor i kvällens medverkan i premäravsnittet av SVT:s "Stjärnorna på slottet".


LARS EKBORG (1926-1969). "En hård far!", som tyckte att sonen
inte skulle gå i nån privatskola, utan gå i vanliga skola, bland vanligt
folk för att lära sig få stryk".


DAN EKBORG bjöd friskt ur sina mest privata gömmor
när han berättade om sin berömde far, Lars Ekborg.
"Min pappa var hård", berättade sonen Dan.
------------------------------------------------------------
Bild: www.finest.se

Kommentarer
Postat av: My

Måste säga att jag till 100% uppskattar din sida. Konstigt nog verkar jag inte kunna prenumerera på din sida via BlogLovin' och jag undrar vad jag gör för fel. Är det någon annan som också har problem med det här?

2012-03-19 @ 00:31:33
URL: http://hemförsäkringidag.se
Postat av: Roger Lindqvist

Du har rätt My! Det är nåt som inte stämmer, men vad detta är håller jag att ta reda på.



mvh Roger

2012-03-20 @ 13:36:14
URL: http://rogerlindqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0