I en liten bortglömd gömma...

...hittade jag fyra papperslappar. Alla tre skrivna av mig i samband med både inför julförberedelserna, som efter. Den första är daterad 16 januari 1969.

Vi klädde av granen jag och mamma den
16 januari 1969. Gerd ligger i sängen och
har 38 graders feber. Själv så har jag ont
i halsen och är hemma från skolan. Pappa
jobbar eftermiddag, han kommer hem kl.
10 i kväll. Tant Märta har varit hos mamma
i dag. 6 grader kallt ute.

Den 8 januari 1970 skriver jag detta.

Klockan är 12.15. Kastar ut granen. Vi skol-
barn har fått extra ledigt på grund av Hong-
Kong influensan. 22 grader kallt ute. Och det
snöar. Farmor dog i går onsdag.

Den 20 december 1970 låter det så här.

Vi klädde granen den 20/12 1970 söndag. Det
är nästan ingen snö och ändå är det bara 4 dagar
till jul. Det är 1 grader varmt ute.

Vid avklädningen gjorde jag också en notering.

Vi klädde av granen den 5 januari. Det är 14
grader kallt ute.

I en liten bortglömd gömma kan man hitta små
överraskningar. Anteckningar från cirka 40-år
tillbaka i tiden....

/Roger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0