Rolf Åhmans orkesterbuss - 1978


Våran orkesterbuss hemma på gården i Hortlax våren 1978. Till höger
syns min fars röda Datsun av årsmodell 1973 stående i garaget. Bussen
hade vi köpt i Sundsvall, eftersom den stora landsvägsbussens motor
skar på hemväg från en spelning i Norsjö. Mercabussen var grön till färg-
en när den kom. En spelledig helg samlades hela bandet i Vidsel för att
slipa hela bussen, för att därefter lämna in den hos Börjes lackeringsfirma
i Piteå. Varför den blev orange - ja, det vet jag faktiskt inte. Men den synt-
es i alla fall på flera kilometers håll när vi kom efter vägarna på väg till
våra spelningar.



Kommentarer
Postat av: Björn Jakobsson

Jag trodde ni var sponsrade av Televerket - med tanke på färgen :)

2010-12-10 @ 22:46:47
URL: http://beji.webb.se
Postat av: Roger

Att det var färggrant kan jag hålla med dig om. Det var ingen dum idé det där om Televerket. Då skulle du sett våra scenkostymer i Opus. Dom var lila, och där skulle det varit på sin plats att Löfbergs lila sponsrat våra kläder. Lotta Hedlund har en gång undersökt min kavaj. Men hon var lite lurig, hon vägrade uttala sig om hon tyckte den var fin eller ful.

Roger.

2010-12-11 @ 01:14:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0