Smalfilm från förr...

Den 12 december 1976 köpte jag min första smalfilmskamera på JOWA i Piteå. Kameran som inköptes var en sk ljudfilmskamera som var något nytt just då. Filmkassetterna hade en längd på 3 minuter. Varje inspelat band skickades senare på ett fotolab för framkallning. Efter cirka en vecka låg den framkallade kassetten i min postlåda. Allteftersom högen av inspelad film växte, så var jag tvungen att klippa ihop hela rasket innan det blev dags för visning. Ikväll tog jag fram filmduk, projektor och film från en garderob som tjänar som "filmförråd". Sedan var det bara att luta sig tillbaks i soffan för att titta på resan tillbaks i tiden.


Februari 1982. Andreas har precis kommit hem till sitt allra första hem.
Tryggt ligger han i mammas famn. Idag är han själv pappa...


Elisabeth och Andreas sommaren 1982.


Elisabeth våren 1979....


....festklädd inför en fest som vi skulle på....


....vardå? Det har jag glömt.....


.....men man får väl hoppas att det var ett trevligt party?


Roger - dagen efter partyt. Påsken 1979.

-----THE END-----

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0