-"Mitt namn är Vanlig - Viktor Vanlig!"


Goddag herr Vanlig! Får man störa så här på söndagskvällen?

- Absolut! Jag sitter som vanligt i min vanliga fåtölj, och tittar
som vanligt på min, vid det här laget, vanliga gamla televisions-
apparat.

Ja, jag förstår att herr Vanlig tittar på OS?

-Nej, definitivt icke! Jag tittar som vanligt på de gamla vanliga
repriserna som TV som vanligt lägger in i sin vanliga tablå.
Som vanligt alltså!

Får man fråga vad herr Vanlig har gjort denna vackra februari-
söndag?

-Som bruklig är, har jag och min kära (vanliga) hustru, tagit våran
vanliga promenad, som vanligt alltså.

Säg mig herr Vanlig, vad bjuder morgondagen på?

-Jo, som vanligt är, så äter vi vår vanliga frukost med det vanliga
innehållet. T.e.x. vanliga ägg, vanlig ost, vanligt mjukbröd, vanligt
kaffe, vanlig juice - ja, som du hör så är allt detsamma - som vanligt.

Men herr Vanlig, skulle ni aldrig vilja prova på någonting, ja, kanske
för omväxlings skull, lite ovanliga saker?

-Nej usch och fy bubblan! Det vanliga i den vanliga vardagen, är icke att förkasta.
Vi trivs med att vara - just precis, vanliga. Vanlig, ja, det har jag varit sedan barnsben.

Ja, tack då herr Vanlig! För att jag fick göra denna intervju.

-Tack ska du ha, nöjet är helt på min vanliga sida. Adjö!


Teckning o text: Roger Lindqvist (som vanligt)


Kommentarer
Postat av: solbritt

Som vanligt läsvärt ,

hälsa Bettan som vanligt.

2010-02-16 @ 19:18:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0