En fin presentation - Folkets Hus i Piteå 1991


1991 firade Folket Hus i Piteå 10-årsjubileum. Enkomt för detta till-
fälle anordnades "nostalgidans" med gamla Piteåband. Ett av banden
var Kjell-Bertils orkester. När det var dags för vår presentation, fick
jag och Allan Lundström sträcka på oss litegrann. Och det gjorde att
hjärtat blev varmt ja, nästan uppåt 1000 grader celsius när jag lite
rörd fick höra dessa uppskattande varma ord från kvällens konferan-
cier.



"Ett flertal duktiga musiker har under åren medverkat i denna orkester.
T.e.x. ikväll för många musiker en välkänd profil, nämligen Allan Lund-
ström på saxofon och Roger Lindqvist på trummor".

RÄTTELSE: I texten härovan står felaktigt att bandet upplöstes 1984
vilket är fel. Kjell-Bertils sista spelning var i januarimånad 1986 på
Folkets Hus i Piteå. /Roger.


Kommentarer
Postat av: Douglas Söderlind

Oh vad jag saknar de anrika dansställerna i Piteå Perudden och FH nu är de borta båda två :-( Brann de ner båda två?)Boots poppork,som jag spelade i på den tidengjorde sitt första ofentliga dansuppträdande just på Perudden.Blev bjuden på mat av den generösa Cristina Scharin.

2010-02-17 @ 17:40:54
Postat av: Roger

Perudden brann ner för några år sedan. Vi är många som saknar det gamla danspalatset. Jag både spelade där och ibland var jag dit privat under tonåren. Folkets Hus i Piteå finns fortfarande kvar det är där som "dansbandskrampen" går av stapeln den 27 mars. Fettisdagen 1975 var jag och en kompis på Perudden för att lyssna till Yngve Forssélls. Man satt med en kopp kaffe och fikade. Skönt härligt och mysigt. Max Fenders, Polarna med Jörgen Edman, Jan Öjlers, Tonix brukade spela på Perudden. Samt en del av de lokala banden runt Piteorten. Synd att det slutade som det gjorde, vi är många som tyckte om Perudden. Christina och hennes bror Hans, var fina dansarrangörer. Man trivdes därute, både som musiker och danspublik.

2010-02-17 @ 18:46:32
Postat av: Douglas Söderlind

Hej igen. förväxlade Piteå FH med Luleå FH .Luleå FH den brann väl också ner?

2010-02-17 @ 20:06:17
Postat av: Roger

Stämmer bra Douglas! Folkan i Luleå brann ner, tyvärr.

/Roger.

2010-02-17 @ 20:15:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0