Försäljare

Det dök upp en dammsugareförsäljare idag. Trots att jag inte är så där väldigt förtjust i detta typ av skrå, så öppnade jag/vi faktiskt dörren. Varan som denne man pratade sig varm över, var en dammsugare/luftfuktare, som i vårt tycke faktiskt hade sina poänger, men pristet var alldeles för dyrt. Så det blev ingen affär. Eftersom jag är utrustad med en stor portion av fantasi, kunde jag inte låta bli - och i viss mån le - åt ett filmminne med Nils Poppe, som plötsligt dök upp i mina tankar. Han var också nyutbildad dammsugareförsäljare. En av kunderna öppnade glatt sin dörr, och när Poppe skulle demonstrera så hällde han först ut aska i vardagsrummet överallt, hämtat från den öppna spisen. När jag säger överallt, ja, då menar jag överallt. Hela rummet badade i den gråa askan, och när han sedan skulle ansluta dammsugaren undrade han förstås var strömmen fanns. Svaret kom ganska fort: - "Ström - här finns ingen ström!" Svarade kunden. Snabbt som bara den, lyfte Poppe på hatten med ett "Adjö!" och skyndade sig snabbt som katten ut genom dörren. Nåja, vi hade i alla fall ström, och demonstrationen gick väl bra, men som sagt vi behåller våran gamla trotjänare till dammsugare - än så länge.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0