Fy skäms!!!!!

På insändarsidan i Piteå Tidningen publicerades den 27 september 2008 en insändare författad av mig. Detta med anledning av att vissa mindre nogräknade personer helt sonika "tjuvade" material från både mig och andra upphovsmän. Detsamma gäller tyvärr också ute på nätet, där det ibland verkar vara fritt fram att roffa åt sig där man finner det vara lämpligt. Så snälla rara ni, om nu eran inspiration tryter och ni känner att ni  måste låna saker från min blogg, ange då för Guds skull varifrån det kommer. Det känns väldigt orättvist att publicera texter, idéer och uppslag, för att det i nästa stund ska hamna på någon annans blogg, utan någon som helst uppgift om vem upphovsmannen i själva verket är. Så skärpning!!!!


En insändare med anledning av att människor av mindre nogräknad
art, helt sonika snodde texter som jag suttit och gjort.
Detsamma gäller tyvärr också ute på nätet. Ibland när det inte finns
källanvisning, ja, då kan man inte göra så värst mycket - men om det
finns ett namn - dvs källa - så snälla ni ange den då.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0