Kusiner


Detta kort fick jag till låns hos min farbror Åke. Bilden visar fem
vackra damer, och fyra av dessa är mina kära kusiner. Stående
fr. v. Ann-Kristin, inte kusin, men gift med min kusin Roland. Karin,
kusin, som hette Lundmark som ogift. Britta, kusin och syster till
Karin, Britta hade också en gång Lundmark som efternamn. Sittande
fr. v. Gun-Britt, kusin, hette Lindqvist som barn, och slutligen Gun,
som också fick nöjet att heta Lindqvist i barndomen. Fotot togs - tror
jag - vid en av Åkes födelsedagar. Vi träffades ganska så mycket
som barn, och när våra respektive föräldrar levde. Tyvärr så ser
det litegrann annorlunda ut idag. Men hörrni kusiner - det händer rätt
så ofta att jag tänker på er. Ha det så bra!!
 


Kommentarer
Postat av: Armanjohanne

nice site keep it up ok

2011-04-06 @ 21:37:03
URL: http://armanjohanne.blogfuture.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0