"Upp som en sol och ner som en pannkaka!"

Ett av våra största guldmedaljhopp var hockeylandslaget TRE KRONOR. Men så kom den där tidiga torsdagsmorgonen den 25 februari 2010 klockan exakt 6:00. Med trötta ögon försökte jag fokusera det där gubbarna ute på isen. Och inom mig så trodde jag faktiskt att dessa "guldklimpar" skulle fixa det. Men ack så besviken jag blev. Med siffrorna 3-4 i baken på vårt mest populära landslag, åkte jag istället ut i den norrbottniska vinterkylan, med sonens bil som skulle till bilprovningen i Öjebyn. Och den enda ljusglimten denna dag var när besiktningsmannen med ett leende sa att bilen var godkänd. Dagen var med andra ord räddad - för sonen. Själv så åkte jag därifrån med ett sorgset hockeyhjärta, och kunde inte låta bli att tänka på alla dessa välkända hockeymiljonärer, med Peter Forsberg i täten, som inte riktigt lyckades nå ända fram.

Mattias Öhlund
Niclas Lidström
Peter Forsberg
Niklas Kronvall
Daniel Alfredsson
Nicklas Bäckström
Henrik Sedin
Daniel Sedin
Samuel Paulsson
Mattias Weinhandl
Henrik Lundqvist
samt
Bengt-Åke Gustafsson
m. fl.

Alla var och en av dessa uppräknade namn, en viss  garant på att OS-äventyret skulle kunna få ett lyckligt slut. Men alla sagor slutar inte som på film och i TV - d.v.s. lyckligt. Så ack vad jag bedrog mig. Stackars, stackars lilla mig. Men nya tider skola komma, vi har ju ett VM också som vi får inrikta oss på. Så heja, heja friskt humör, skjortan hänger inte alltid utanför. Heja, Heja, Heja!!!!


Mattias Weinhandl får stå som symbol för den misslyckade matchen
mot Slovakien. Med ställningen 3-4 till Slovakien tackade stjärnorna
i Tre Kronor för sig. För den här gången.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0