-"Jag vill bli pensionär som farmor o farfar!"

En dag för flera år sedan, när vår son Robert var ovanligt trött och less på skolan, tittade han på oss och suckade tungt. -"Tänk om jag också fick va´pensionär som farmor och farfar!" När jag då berättade att det där med pensionslivet, inte infinner sig i vanliga fall förrän man fyller 65, så suckade han ännnu djupare. Att vara lös och ledig, att ånjuta pensionärens härliga liv, var något som Robert hade som mål just då. Idag cirka 15 år efteråt, vill inte Robban vara pensionär. Idag är det annat som gäller. Och det där med pensionärslivet, det är inte en dans på rosor alla gånger.


En gång i livet, en ovanligt grå och kulen morgon, när skolan
väntade med alla sina förpliktelser, avslöjade våran Robert sin
hemliga dröm; -"Jag vill bli pensionär som farmor och farfar!".
Idag - 15 år efteråt - råder en annan positivare inställning. På
bilden syns Robert omgiven av sin farmor och farfar, på sin
14-årsdag, den 10 juni 1998.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0