-"P-piller - tack!"

Hon måste ta sina piller. Och idag så var det dags igen. Jag sa till henne att hon kunde åka iväg till Apoteket i Hortlax, men hon ville inte. Så det blev jag som hämtade hennes P-piller. Vem jag pratar om? Våran katthona Sessan förstås! Vad trodde ni? Hon har haft en hel del uppvaktning den senaste veckan. Så pass mycket att hennes brorsa, Pelle, har varit i slagsmål. Jo, det var ett riktigt råkurr, ska jag säga. Morgonen därpå, fanns blodfläckar i den vita snön, samt en och annan röd hårtuss från Pelles päls. Men nu har äntligen pillren kommit. Nu kan både husse, matte och lillebror Pelle andas ut. Det blir inga fler kattungar, hur mycket än våran Sessa än vill. Så det så!


Sessan, som på bilden ses smaska i sig en god råtta, har idag fått
sitt nödvändiga p-piller.

Kommentarer
Postat av: vintersaga

Då har Sessan tur som har en sån klok och omtänksam husse...

alltför många katter får kull efter kull och det kan var svårt att hitta bra hem till alla.

Vi katter är värda ett bättre öde än att bli en "slit och släng vara"

Hälsar Pälsänglarna från Vintersaga

2010-01-23 @ 00:43:49
URL: http://vintersaga.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0