Lördagsmorgon.....

En titt på utomhustermometern, förkunnar sju minusgrader. På med kläderna, för en snabb promenad till brevlådan, och dagens nummer av PT. Den sjugradiga kylan biter litegrann i kinderna, men inte jämförelsevis så mycket som häromdagen, när Hortlax var att jämföra med Antarktis. Mitt allra största hatobjekt så här års, är ju kylan. Jag fryser väldigt fort, det vet jag att min pappa också gjorde, kanhända det är ett släktdrag? En kul grej är att under min släktforskning i början av 90-talet, hittade jag uppgifter om min pappas morfar. Han hette Erik Anton Eriksson, och hade ett litet jordbruk i grannbyn Blåsmark. Det fanns en liten berättelse om honom, och det var att han var ovanligt "frusen". Så pass att han brukade ha vantar på sig när han gick till sängs. Nu ska man betänka, att det såg lite annorlunda ut på den här tiden. Inga värmeelement osv. som kanske förklarar varför den gode Erik Anton alltid frös. Men eftersom samma sorts gener finns i mig som i honom, så kan det tänkas att det finns en paralell oss emellan. Men jag kan garantera, att jag använder inte vantar när jag går till sängs på kvällen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0