Pastor Sandström

Vi möttes på stan idag - pastor Sandström och jag. Ja, egentligen heter han Kenneth, och  är pastor i Djupvikskyrkan i Piteå. Kenneth och jag är släkt med varandra. Hans mamma Gun och jag är kusiner. Kenneth är tillika även musikant, spelar egentligen gitarr, men har de senaste åren mest spelat keyboard. Men nu har han dammat av sin gitarr. Under SM-veckan här i Piteå, är det meningen att Kenneth tillsammans med några övriga musiker, skall spela på after ski. Repertoaren då? Ja, gamla hederliga soulklassiker, blandat med evergreens från det härliga 60-talet. Bandet består av delar av Brolles kompband, där Kenneths måg spelar. Så lycka till med det musikaliska. Och Kenneth - glöm nu inte att spela, "A Whiter Shade of Pale", en klassiker som går hem på afterski!


Jag mötte pastor Sandström idag på bokhandeln. Vad vi pratade
om? Musik, förstås! På bilden syns Kenneth med hustrun Gunnel.


Kommentarer
Postat av: Anonym

En mysig pastor...

och ett fantastiskt samarbete med The Spontana Band...

(hoppas jag skrev rätt namn på bandet)

2010-01-20 @ 20:54:01
URL: http://vintersaga.wordpress.com
Postat av: Roger

Kenneth är en härlig kille! Det kan jag gott understryka.

2010-01-20 @ 21:13:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0