Alla har vi varit små


En bild av en ung herr Lindqvist från Hortlax. Fotot togs vid ett besök
hos kusinen Robert 1959. Det var Roberts pappa Sune som tog bilden.


Sune och Elly bodde på Bryggargatan i Piteå. De hade en blå Simca
och mitt i bilens navkapslar fanns en rund ring målat i rött. Det tyckte
jag var så läckert, den röda färgen lyste så vackert klar mot Simcans
blåa lackering. Tänk vad man minns, och tur är väl det. Det kanske
kommer andra tider - när man inte ens minns vad man heter?


SUNE. Det var Sune som en gång hamnade på lasarettet i Luleå,
p.g.a. en skada i ena handen, som han ådrog sig på sin arbetsplats.
När sköterskan höll på som mest med Sunes hand, kunde han inte
låta bli att ställa denna fråga: "Jo, tror du att jag kan spela piano
fastän jag gjort illa min hand?" Sköterskan sa: "Det tror jag att du ska
kunna", varvid Sune glatt konstaterade, "Jamen, så bra, tänk det kunde
jag inte tidigare!"


MOSTER ELLY. Foto från februari 1993, på min fars 70-årsdag.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0