Rogers skämtteckningar - 1969

Att teckna var ett stort favoritnöje under många år. Ibland när inspirationen stod som allra högst kunde jag sitta nästan hela dagar med mina ark och pennor. De två teckningarna härnere, gjordes den 3 april 1969 vid fyllda 11 år. (Skulle fylla 12 i september). Jag gjorde även en tecknad serie, som fick namnet "August", där jag hittade på en massa äventyr och smått galna saker åt min huvudfigur.



Översättning:

-Varför spelar du alltid med huvudet i en papperspåse?

-Jag har inget poker-face....

-----------------------------------------------------------------------



Översättning:

-Typiskt! Nu kan vi inte gräva upp stridsyxan, därför att
Smygande Ekorren glömt var han grävde ner den!


-----Teckningar: Roger Lindqvist den 3 april 1969.


Kommentarer
Postat av: Douglas Söderlind

Hej Roger roliga gubbar du har ritat. Jag har också ”behov” av att sitta och rita eller teckna, då blir det oftast ansikten karikatyrer

Teckar du fortfarande?

2010-06-15 @ 18:57:10
Postat av: Roger

Hej Douglas! Tecknandet har tagit lite ny fart. Under en lång period så hade jag liksom inget behov av det. Men nu när barnbarnen kommit känns det rätt att sitta och teckna.



2010-06-15 @ 21:06:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0